onsdag 8. oktober 2014

Filmplakat

En av de første oppgavene våre var å lage en filmplakat for en ny eventyrfilm om små mennesker i store omgivelser. F.eks. om mennesker som bodde i en sopp eller i et tre eller noe lignende. Vi skulle selv velge navn på filmen og skuespillere. Vi måtte også ha med når filmen kom til Hønefoss kino og alt i plakaten måtte være egenprodusert. Vi kunne ikke bruke noen bilder untatt de vi hadde tatt selv. Vi skulle også lage minst tre grovskisser og en finskisse. 

Plakaten måtte bestå av minst tre bilder som vi skulle sette sammen i photoshop. Bildet måtte være i størrelse 300ppi, med tanke på at den skulle skrives ut i A3-format senere. Tekst ble lagt inn i inDesign, som brukes til design av div. ting. Jeg hadde ikke mange problemer med verken Photoshop eller inDesign, og alt i alt gikk det greit

Jeg hadde ideen veldig raskt, så jeg tegnet et par skisser for å se om jeg kom på noe annet, men jeg endte opp med ideen jeg hadde fra begynnelsen av. Jeg fikk med meg tre stykker i klassen og gikk ut i skogen for å ta bildene. To endte opp som modeller, mens en hjalp meg med å ta bildene. Vi måtte passe på å ha noenlunde samme lys og bakgrunn så de skulle bli enklere og sette sammen. 

Alt i alt ble jeg ganske fornøyd med resultatet, men det er to ting jeg må huske neste gang:
1. Ha marger på minst 3cm rundt kanten

2. Ikke ha så mange elementer i bildet



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar